V času zaostrovanja ukrepov za zajezitev koronavirusa se marsikdo sprašuje, ali je Hiša Ljubhospica odprta in ali sprejema bolnike, kakšna so pravila glede obiskov svojcev in podobno. Zbrali smo nekaj najpogostejših vprašanj in pripravili odgovore, ki bodo v pomoč vsem, ki razmišljajo o namestitvi bolnika v hišo.

  1. Ali je možen sprejem bolnika v hišo?

Kljub novim ukrepom, povezanim s koronavirusom, ostaja Hiša Ljubhospica odprta. Prepričani smo, da mora biti pravica do dostojnega zaključka življenja zagotovljena tudi v času izrednih razmer v družbi. Zato smo sprejeli dodatne stroge ukrepe, s katerimi se trudimo v hiši ohranjati zdravo in varno okolje za vse, ki potrebujejo namestitev in neprekinjeno oskrbo.

Sprejem v Hišo Ljubhospica je možen po običajnih pogojih, če bolnik opravi test na koronavirus in je izvid negativen. Izvid ne sme biti starejši od 48 ur.

Oskrba je za vse brezplačna.

  1. Ali bomo bolnika v Hiši Ljubhospica lahko obiskovali?

Razumemo, da je odločitev o namestitvi bolnika v tem ranljivem obdobju kamor koli drugam kot domov pogosto še težja, zato svojcem sočutno stojimo ob strani na vsakem koraku. Vendar pa so obiski svojcev zaradi tveganja vnosa okužbe s koronavirusom močno omejeni in možni samo po predhodnem dogovoru s timom.

Trudimo se, da bolniku pred smrtjo omogočimo se zadnje srečanje s svojci, ki pa poteka v posebej za to pripravljenem prostoru.

  1. Na kakšen način lahko ostanemo v stiku z bolnikom?

Obdobje zaključevanja je pomembno tako za bolnika kot za njegove svojce, zato spodbujamo pogoste stike prek telefona in video klicev.

  1. Ali nas bo kdo obvestil, ko se stanje bolnika spremeni?

Oskrba bolnikov poteka, kot običajno, 24 ur na dan in 7 dni na teden. Člani tima skrbno sledijo vsem spremembam v fizičnem in duševnem stanju bolnika in se s svojci o tem redno in pogosto pogovarjajo po telefonu.

  1. Ali lahko bolniku dostavimo njegovo najljubšo hrano, rože, knjige, darila?

Svojce prosimo, da zaradi zaščite bolnikov in osebja nič ne prinašajo ali pošiljajo v hišo. Naši uporabniki imajo zagotovljene sveže in kakovostne tople obroke ter vse ostalo, kar potrebujejo.

  1. Ali se bomo lahko poslovili od bolnika po njegovi smrti?

Slovo od umrlega je zelo pomembno za proces žalovanja, zato svojcem omogočimo, da se po smrti bolnika še enkrat poslovijo od njega. Tudi to slovo poteka v posebej za to pripravljenem prostoru.

  1. Kaj lahko naredimo, če zaradi morebitne zasedenosti postelj ali zaradi pozitivnega testa na koronavirus bolnika ne morete sprejeti v Hišo Ljubhospica?

Če bolnika ne moremo sprejeti v hišo, svojcem lahko zagotovimo strokovno in sočutno podporo po telefonu. Naša svetovalna linija je odprtja 24 ur na dan, 7 dni na teden. Diplomirani zdravstvenik s poglobljenimi znanji hospic oskrbe je na voljo na telefonski številki 051 322 979.